Aktivity v době hlídání
Děti při hlídání rozvíjíme ve všech směrech:
Výtvarná a kreativní činnost
Učíme se poznávat různé techniky a využíváme i přírodních materiálů. Malujeme, kreslíme, vystřihujeme, lepíme, hrajeme si s různými tvary a materiály, procvičujeme jemnou motoriku, modelujeme aj.
Pohybová a dramatická činnost
Během
pohybu se děti pořádně protáhnou, naučí se správně dýchat a zvládat
náročnější cviky. Kombinujeme cvičení s prvky jógy a protahování. Učíme
děti správně pracovat se svým vlastním tělem. Procvičujeme koordinaci a hrubou motoriku.
Hudební aktivity
Během hudebních aktivit se seznamujeme především s rytmikou, pomocí různých hudebních i nehudebních nástrojů. Učíme se a zpíváme písničky. Projevuje-li dítě zájem o hudbu a o hru na některý nástroj, může začít již v předškolním věku, vhodná je např. zobcová flétna.Zábavná angličtina
Učíme se základy angličtiny vždy pomocí hry, písniček a videí - barvy, čísla, obleční, ovoce a zeleninu, zvířatka aj.
Ostatní aktivity:
Pravidelně navštěvujeme ZOO, dětská hřiště, parky, dolní oblast Vítkovic, divadlo loutek a kulturní akce určené dětem. Jezdíme veřejnou dopravou a děti socializujeme.
Jsme s dětmi hodně venku v přírodě, kde děti mohou zakusit spoustu smyslových vjemů - vidět odstíny
barev, tvary, slyšet zvuky, cítit vůně, osahat si, ochutnat. Uvědomí si,
že když je zima, musí se zahřát pohybem, zjistí, že pod stromy je stín,
který ochrání před slunečním úpalem, voda chladí, rosa je mokrá a na
slunci se třpytí. Mohou použít louku jako místo, kde se dá rozeběhnout
do dáli, v lese mohou zakopnout o pařez nebo ho přeskočit. Když si
dřepnou, uvidí, kdo žije v louži, kdo pospíchá mezi jehličím, nebo žije
pod kameny.
Také děti učíme enviromentální výchově, jak se chovat k přírodě a jak z ní čerpat. Třídíme odpad nebo vyrábíme různé pomůcky z vhodných materiálů, které si s dětmi nasbíráme.